اغلب محتواهای موجود در زمینه واقعیت مجازی احساس آرامش بخشی را به کاربر منتقل می کنند! شاید دلیل این حس تجربه کاملا متفاوت از آن چیزی که تا کنون با آن سروکار داشته اند باشد. گفتنی است که حوزه واقعیت مجازی به سرعت در حال رشد می باشد، هر روز نرم افزارها و سخت افزازهای متعددی برای این تکنولوژی طراحی و یا تولید می شود! گفتنی است که اکنون یک وسیله جانبی برای افزایش آرامش افراد به کمک واقعیت مجازی می آید

این وسیله جانبی به بند هدست واقعیت مجازی متصل می گردد و تحت عنوان Kortex شناخته شده و به دست کمپانی تولید کننده ابزارهای پزشکی Fisher Wallace توسعه یافته است. این کمپانی مدعی است که گجت مورد اشاره می تواند مغز را تحریک کرده تا اندورفین و سروتونین بیشتری را برای تعادل روحی آزاد کند و همچنین ملاتونین را برای تجربه خوابی سالم تولید کند در حالی که باعث کاهش هورمون استرس زای کورتیزول شود.

«کرتکس» به وسیله پالس های جریانی متغیر با دوز کم (حداکثر ۲ میلی آمپر) مغز انسان را تحریک می کند. بر اساس اطلاعات موجود در صفحه مربوط به این گجت در وبسایت «IndieGoGo»، برخی افراد ممکن است در ناحیه مربوط به قرارگیری الکترودها احساس سوزش کنند اما اکثراً آن را حس نخواهند کرد.

گفتنی است گجت مورد اشاره با هدست های واقعیت مجازی سامسونگ گیر VR، گوگل دی دریم VR و زایس VR ONE Plus سازگاری خواهد بود، در حالی که به نظر می رسد به تنهایی نیز کارایی خود را دارد اما اگر از آن به همراه یک هدست واقعیت مجازی استفاده کنید، مزیت بزرگی خواهد داشت. هر گجت Kortex به همراه یک نسخه رایگان از بازی اول شخص Land’s End عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است کاربران هم اکنون می توانند با قیمت ۲۹۹ دلار کمپین مورد بحث را حمایت کنند اما می بایست تا جولای ۲۰۱۷ برای عرضه آن صبر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *