یک سال پیش کمپانی گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل، از یک هدست واقعیت مجازی که ساده ترین ساختار ممکن را داشت، پرده برداشت. اکنون اخباری از عرضه هدستی با همچین ویژگی های ساده ای توسط مایکروسافت به گوش می رسد.

گوگل کاردبود با قیمت ۲۰ دلاری اش توانست موفقیت بزرگی را بدست آورد! از طرفی این هدست ساده و مقوایی که به راحتی سرهم می شود به هر کسی اجازه می دهد که تجربه ای هرچند ابتدایی از واقعیت مجازی را داشته باشد! اکنون مایکروسافت که یکی از خوش نام ترین کمپانی های حوزه تکنولوژی در دنیا بشمار می رود، قصد عرضه همچین محصولی را با نام VR Kit دارد. البته احتمال می رود که این هدست تنها با گوشی های لومیا که ساخت مایکروسافت هستند همخوانی داشته باشد! بازهم باید ببینیم که نتیجه چه خواهد شد.

مایکروسافت بازی ها و نرم افزارهای مطابق این هدست واقعیت مجازی را در جریان رونمایی آن در مهرماه سال جاری معرفی خواهد کرد! گفتنی است که مایکروسافت هدست واقعیت مجازی دیگری را نیز در دست دارد. نام این هدست هولولنز است که یکی از پیشرفته ترین هدست های واقعیت مجازی محسوب می شود و کاملا با این محصول ساده و پیش پا افتاده تفاوت دارد. مایکروسافت هولونز را در جریان کنفرانس ویندوز ۱۰ خود رونمایی کرد و انتظار می‌رود با عرضه‌ی آن تحولی در دنیای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ایجاد شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *