تقریبا دو سال پیش بود که سروصدای استارتاپی به نام SpaceVR همه جا پیچیده بود! این استارتاپ قصد داشت راه ساده ای برای انتقال حس بیکران فضای پیرامون کره زمین را به کاربرانش منتقل کند! همه این اتفاقات خوب قرار بود بر پایه واقعیت مجازی شکل بگیرد. اکنون به نظر می رسد که پس از گذشت دو سال این پروژه توانسته به خوبی هر چه تمام تر در مسیر تکاملش قدم بگذارد! کمپانی اسپیس اکس، راهنمایی است که در این مسیر در کنار SpaceVR بوده و به آن کمک شایانی کرده است و خواهد کرد.

Mashable گزارشی منتشر کرد؛ به نقل از این منبع یکی از کاربرانش توانسته با تکنولوژی درحال توسعه SpaceVr ارتباط نزدیک برقرار کند. هشت دوربین متقارن روی این دستگاه وجود دارد.

گفتنی است دوربین های تعبیه شده روی این دستگاه می توانند در طول مدت زمانی که در فضا به سر می برند،تقریبا هر ماه دو تا سه ساعت به صورت ۳۶۰ درجه تصویربرداری کنند. پس از گذشت نه ماه، دیوایس به زمین بازگشته و برای ارسال دوباره به فضا آماده می شود.

لازم به اشاره است پروژه مذکور از طریق وبسایت Kickstarter به دنبال تأمین سرمایه مورد نیاز ۱۰۰,۰۰۰ دلاری خود بود اما در آخر SpaceVR توانست به سرمایه ۱٫۲۵ میلیون دلاری دست پیدا کند که سهم اکثریت آن در اختیار «Shanda Grouo» چینی است.

چنانچه همه چیز طبق برنامه ریزی پیش رود، پروژه SpaceVR در ماه مرداد یا شهریور توسط موشک های SpaceX به فضا پرتاب می شود و مسلماً تجربه ای منحصر بفرد را در اختیار علاقه مندان به کیهان و تکنولوژی واقعیت مجازی قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *