ساخت هدست واقعیت مجازی شاید در تصورات شما کار بسیار سخت و شاید هم غیر ممکن باشد ولی با استفاده از این آموزش به راحتی می توانید در منزل و با ابزار و وسایلی که اغلب آن ها را دور میریزید، یک هدست واقعیت مجازی بسازید. در این آموزش مراحل گام به گام ساخت هدست را به همراه وسایل مورد نیاز آن به صورت کامل شرح می دهیم.

 

وسایل لازم برای ساخت هدست واقعیت مجازی

بطری شفاف پلاستیکی ( ترجیحا بطری نوشابه پپسی)
مقوای ضخیم
فوم ضربه گیر
چسب حرارتی
آب

 

ساخت هدست واقعیت مجازی مرحله اول

در ابتدا باید با الگو قرار دادن درب بطری، چهار دایره از قسمت قوس دار بالایی بطری نوشابه جدا کنید. توجه کنید که از این برش ها قرار است برای ساخت لنزها استفاده کنیم، پس حتما باید از قسمت قوس دار بطری باشند.

مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی
مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی

ساخت هدست واقعیت مجازی مرحله دوم

اکنون هر دو دایره را طوری که قسمت برآمده آن ها بیرون باشد روی هم قرار دهید و با چسب حرارتی به هم بچسبانید. توجه داشته باشید که باید یک حفره میان دو دایره را خالی بگذارید. سپس آن را وارد یک ظرف آب کنید و با فشار دادن و خالی شدن هوای بین دو دایره، فاصله میان دو دایره را پر از آب کنید. بعد از پرشدن آب میان دو دایره، حفره ای را که خالی گذاشتید با چسب حرارتی بپوشانید تا آب از آن خارج نشود.

البته پیشنهاد ما به شما خرید جداگانه لنزهاست، چرا که کیفیت نهایی تصویر کاملا به لنزها وابسته است. (قیمت لنزها حدود ۱۰ هزار تومان است)

مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی
مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی

ساخت هدست واقعیت مجازی مرحله سوم

اکنون که کار لنزها به اتمام رسید، باید جعبه هدست را بسازیم. توجه کنید که جعبه ای را که می سازید باید کمی بزرگ تر از ابعاد گوشی موبایلتان در نظر بگیرید. بین گوشی و لنز ۵ سانتی متر فاصله بگذارید به طوری که پس از قرار دادن گوشی در هدست، بین گوشی و لنز ۵ سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. با توجه به این نکات شما می توانید جعبه ای را که نیاز است به راحتی طراحی و آماده کنید.

پس از تکمیل ساخت جعبه لازم است برای قرار دادن گوشی و نمایش صفحه آن در یک سمت جعبه مستطیلی به ابعاد صفحه گوشی و در سمت دیگر آن دو دایره به اندازه لنز هایی که ساخته اید برش بزنید و لنز های عینک واقعیت مجازیتان را سر جایشان بچسبانید. (این کار را با توجه به اندازه صورتتان انجام دهید.)

مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی
مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی

ساخت هدست واقعیت مجازی مرحله چهارم

وجود یک درب برای نگه داشتن تلفنتان ضروری است. اگر این درب را تاکنون نساخته اید، قبل از شروع مرحله بعدی پیشنهاد می کنیم آن را بسازید و به جعبه خودتان توسط چسب اضافه نمایید.

استفاده از نوار چسب برای بسته شدن درب جعبه هنگامی که تلفن درون آن است راه خوبی به نظر می رسد ولی گزینه مناسب تر استفاده از دو تکه آهن ربا در اطراف درب است.

اکنون باید توسط فوم ضربه گیر، طبق تصاویر قالبی متناسب برای صورتتان طراحی کنید. التبه توجه داشته باشید که محل بینی و قرار گیری لنزها را باید درون آن خالی کنید.

مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی
مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی

اکنون شما موفق به ساخت یک هدست واقعیت مجازی ساده شدید. برای کار کردن این هدست کافی است یک اپلیکیشن ویژه واقعیت مجازی توسط موبایلتان دانلود کنید و پخش کنید و سپس گوشی را درون هدست بگذارید و به تماشای آن از طریق هدست مشغول شوید.

2 دیدگاه برای “چگونه در خانه هدست واقعیت مجازی بسازیم؟

  1. مسیح گفته:

    خوبه دمت گرم البته تو از یه کلیپی که خارجیه تقلید کردی من کلیپرو دیدم
    البته اینجوری بهتره چون تو کلیپ اون آموزش نمیداد و فقط درست میکرد دمت گرم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *