شرکت خلاق و فوق هوشمند سامسونگ با هدست واقعیت مجازی اش پا به عرصه های مختلفی گذاشته است. این شرکت حتی ترس های شما را با هدستش از بین می برد! یکی دیگر از عرصه هایی سامسونگ به آن پا نهاده، رفع اختلالات شبانه کودکان است. شما با هدست های واقعیت مجازی می توانید کودکانتان را به راحتی بخوابانید.

سامسونگ قابلیت جدیدی به نام Bedtime VR Stories را طراحی و تولید کرده است که به والدین امکان برقراری ارتباط بالاتری را با کودکانشان می دهد. با این قابلیت والدین می توانند برای فرزندشان داستان تعریف کنند. گفتنی است که حضور والدین کنار کودک به هیچ وجه ضروری نمی باشد!

همانطور که می بینیم، پیش بینی های انجام شده در خصوص واقعیت مجازی، در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند! VR تنها تکنولوژی که توانسته در مدتی بسیار کوتاه تقریبا همه گیر شود و با رشد فوق العاده اش همه را مجذوب نماید.

سامسونگ، این غول فناوری کره ای، یکی از پیشگامان فعالیت در حوزه واقعیت مجازی است. خلاقیت های سامسونگ روز به روز در حال افزایش است و باعث می شود که پیشرفت های فوق العاده ای در خصوص واقعیت مجازی شکل بگیرد.

هدست واقعیت مجازی Gear VR که توسط کمپانی سامسونگ ساخته شده است؛ هم اکنون یکی از با کیفیت ترین و البته بصرفه ترین هدست های VR موجود در بازار است. مطمعنا در بین گزینه های خرید هرکسی که قصد خرید یک عینک واقعیت مجازی را دارد، Gear VR نیز حضور خواهد داشت. امکانات بالا و کیفیت خاص این هدست، آن را به یکی از پرفروش ترین های دنیا تبدیل کرده است.

همه به خوبی پیش بینی می کردیم که در زمانی نزدیک واقعیت مجازی پیشرفت چشم گیری پیدا خواهد کرد! البته این را هم از همان ابتدا می دانستیم که از این تکنولوژی در هر زمینه ای می توان استفاده کرد و کمک شایانی از آن به بشر صورت خواهد گرفت.
اکنون این را می گوییم که هدست های واقعیت مجازی در آینده ای نه چندان دور جایگزین بسیاری از کنسول های بازی، وسایل ارتباطی و… می شوند. اما همه چیز به بازی و سرگرمی ختم نمی شود. مطمعنا روز به روز به زمینه های فعالیت هدست های واقعیت مجازی افزوده خواهد شد.

سامسونگ می خواهد قابلیتی به نام Bedtime VR Stories را خلق کند که توسط آن والدین بدون نیاز به حضور در کنار کودک، می توانند برای او داستان تعریف کنند، با او به صورت واقعی حرف بزنند و فرزندشان را بخوابانند.

همچین ارتباطی به دو هدست واقعیت مجازی و دو گوشی قابل همگام سازی با این هدست ها را نیاز خواهد داشت. هنگامی که شما مشغول تعریف کردن داستان برای کودکتان هستید، جلوه های ویژه برای کودک و شما نمایش داده می شود. به این صورت کودک شما واقعا در عالم داستان قرار می گیرد.

سامسونگ نام این قابلیت Bedtime VR Stories قرار داده است. که به معنای “داستان های واقعیت مجازی پیش از خواب” است. هدف اصلی سامسونگ، خواباندن کودکان با روشی پیشرفته تر از داستان خوانی لفظی است.

این درست همان شرایطی است که دیگر در آن حضور والدین کنار کودک الزامی نیست. تنها چیز مورد نیاز، گذاشتن هدست روی چشم های فرزندتان در اتاقش و چشم های شما در اتاقتان است. پس شما از فاصله ای دور یا نزدیک می توانید برای کودکتان داستان تعریف کنید و تجربه حضور در داستان را به او بچشانید.

این طرح سامسونگ هنوز کامل نیست و جای بررسی و طراحی های بسیار بیشتری را دارد. اما چیزی که قطعی است، بیرون آمدن این طرح در یکی از روزهای پیش روی ماست. نظر شما در باره این طرح سامسونگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *