یکی از جنجالی ترین تکنولوژی های روز دنیا واقعیت مجازی است و تقریبا تمام کمپانی های بزرگ حوزه تکنولوژی به این موضوع وارد شده اند و فعالیت هایی نیز انجام داده اند. در این میان می توانیم از فیسبوک به عنوان یکی از پرجنب و جوش ترین کمپانی های این حوزه اشاره کنیم! اکنون فیسبوک تصمیم دارد، تمام این تکنولوژی فوق العاده را به عینک ها منتقل کند.

F8 کنفرانسی است که در آن توسعه دهندگان فیسبوک دور هم جمع می شوند. در این کنفرانس مارک زاکبر برگ موسس و مدیرعامل کمپانی فیسبوک برنامه های ده ساله کمپانی را اعلام کرد. او علاوه بر بیان قصد ایجاد استریم زنده از طریق API های جدید، گفت فیسبوک به خوبی از تاثیر واقعیت مجازی روی زندگی انسان آگاه است. البته زاکربرگ در این کنفرانس گریزی به دو طرح مفهومی از عینک واقعیت افزوده زد! بعید به نظر می رسد که این طرح ها اکنون توسط عینک سازان به تولید برسد!

در این کنفرانس از دو بازی واقعیت مجازی پرده برداری شد که فیسبوک روی آن ها سرمایه هنگفتی گذاشته است. این دو بازی چیزی فراتر از یک بازی معمولی بشمار می روند!

در روز دوم کنفرانس توسعه دهنگان فیسبوک، Mike Schroepfer که به عنوان مدیر ارشد فناوری بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا شناخته می شود، پیش‌نمایشی از دو اپلیکیشن واقعیت مجازی دو‌ نفره را با به تصویر کشید.حرکت آزاد و سریع آواتارهای واقعیت مجازی از مکانی به مکان دیگر تمرکز جدی فیسبوک روی این مسئله را به رخ می کشید.

زاکربرگ ادعا می کند که برای این کارها زمان و هزینه بسیار بالایی صرفه شده است. چیزی که در این کنفرانس به خوبی درک می شد، این است که فیسبوک خودش را در آینده ای نه چندان دور کمپانی برتر حوزه واقعیت مجازی می بینید و البته گام های مثبتی فراوانی نیز در این مورد برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *