کمپانی های بزرگ تکنولوژی می گویند سال ۲۰۱۷، سال بسیار متفاوتی برای تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود!در این سال شرکت های بزرگ و کوچک بسیاری وارد حوزه واقعیت مجازی خواهند شد و لوازم جانبی و وابسته به VR روز به روز رو به افزایش خواهد رفت. شرکت ژاپنی «Cerevo» که در حوزه VR فعالیت می کند؛ گجتی بسیار متفاوت را تحت نام «Taclim» را به CES 2017 آورده است.

این محصول از دو کفش و دو دستبند الکتریکی تشکیل شده است که ویژگی های بازخورد دهندگی را دارا هستند؛ این قابلیت به گیمر حس واقعی تری از ضربات و بازخوردها را ارائه می دهد، گیمر هنگام راه رفتن در مکان های مختلف دقیقا احساس راه رفتن روی آن جنس را حس می کند و یا هنگام ضربات به خوبی می تواند بازخوردها را حس نماید.

به عنوان مثال، حس منتقل شده به کاربر زمانی که در محیط مجازی بر روی برف راه می رود با زمانی که بر روی چوب قرم می گذارد، اندکی متفاوت است.

این محصول از طریق بلوتوث با دیگر دیگر محصولات واقعیت مجازی سازگاری پیدا می کند. سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما از جمله موارد استفاده شده در ان است که جزء ویژگی های مثبت آن بشمار می آید. این ویژگی ها ردیابی حرکت حول ۹ محور مختلف را برای گیمر عملی می کند

«تاکوما ایوازا» مدیرعامل کمپانی «Cerevo» بیان کرده که این گجت کاربردی در پاییز امسال با بازه قیمتی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار به بازار عرضه می شود. گفتنی است که  بازار هدف این گجت اول مالکان کسب و کارهای تجاری است تا بتوانند از «Taclim» برای تبلیغ محصولات و برنامه های خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *