تقریبا تمام اهالی بازی آرزوی بازی کردن با استفاده از ابزار واقعیت مجازی را دارند. روزی که نتوان فاصله میان واقعیت و بازی را تشخیص داد. می‌توان گفت همه ما زمانی که فیلم ماتریکس را دیدیم این آرزو را داشتیم که ای کاش مثل کامپیوتر با اتصال یک پورت به دنیای دیگری برویم. Oculus Rift ما را به این آرزوهای به ظاهر دست نیافتنی نزدیک کرده است.

 Oculus Rift ما را یک قدم به آرزوها و تخیلاتمان نزدیکتر کرده است. این محصول، با اختلاف زیادی از بقیه، پیشرفته ترین در نوع خود می‌باشد و اختصاصا برای بازی ساخته شده است. شاید همانند فیلم ماتریکس نباشد اما قدم بزرگی رو به جلو است.

بسیاری از ما بد بینانه به این نوع محصولات واقعیت مجازی می‌نگریم، چرا که تا بحال محصولات مختلف در این زمینه به جز یکی دو مورد، همگی از کیفیت نا مناسبی برخوردار بوده‌اند، ولی Oculus Rift ممکن است نظر شما را تغییر دهد. این محصول توانسته توجه بسیاری از شرکتهای بزرگ حوزه‌ی بازی و افراد فعال در این زمینه را به خود جلب کند.

برخی از این افراد و شرکت‌ها عبارتند از: شرکت Gaikai، مارک بولاس، کلیف بلژینسکی از شرکت EPIC Games، گیب نیوول مالک شرکت Valve، جان کارمک اسطوره بازی‌های اول شخص و موسس کمپانی id Software و بسیاری مهندسان و فعالان دیگر در زمینه ساخت بازی.

تفاوت اصلی این محصول با سیستم‌های مشابه واقعیت مجازی گذشته در این است که این سیستم وسعت دید بسیار بالای ۱۱۰ درجه دارد. همچنین تاخیر بسیار کمی نسبت به رقبا دارد تا کاربر را بیشتر با واقعیت مجازی همراه سازد.

این محصول هنوز در مرحله آزمایشی است و سازندگان در حال بررسی مشکلات و بهبود عملکرد آن می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *