چگونه با هدست واقعیت مجازی فیلم ۳۶۰ درجه ببینیم؟ سوالی که شاید بسیاری از خریداران و کاربران هدست های واقعیت مجازی هم چیزی درباره آن نمی داند و نمی توانند برای فیلم دیدن از هدست خود استفاده کنند. چیزی که قرار است ما در این مقاله آن را به خوبی یاد بگیریم، رفع همین مشکل است. ما سعی می کنیم به شما کمک کنیم تا راحت بتوانید با هدست واقعیت مجازی خود به تماشای فیلم بنشینید.

مواردی که در این کار به آن ها نیاز دارید:
یک فیلم سه بعدی
یک موبایل (باید با هدست شما متناسب باشد و کارکرد داشته باشد)
یک هدست VR (ما از هدست واقعیت مجازی VR Shinecon استفاده می کنیم)
گزینه دیگری که است برای تماشای فیلم سه بعدی خود نیاز داشته باشید، فیلمی است که فیلم را برای هدست واقعیت مجازی شما نمایش دهد. دلیل احتیاج به اَپ مخصوص این است که هر نوع ویدیویی را تماشا کنید مانند عکس زیر به ۲ قسمت تقسیم می شود.

تصویر دو قمستی هدست های واقعیت مجازی
تصویر دو قمستی هدست های واقعیت مجازی

اگر شما از اَپ مخصوص استفاده نکنید، ممکن است فیلم اینگونه به دو قسمت تقسیم نشود. یکی از تست هایی که شما باید برای اطمینان از کارایی هدست خود انجام دهید، همین تقسیم صفحه به دو قسمت است. اگر شما به هر دلیلی موفق به این کار نشدید، می توانید از دو اَپ زیر استفاده نمایید.

سیستم عامل ios | چگونه با هدست واقعیت مجازی فیلم ۳۶۰ درجه ببینیم؟

کاربران ios،  اپ Homido Player می تواند کارایی بالایی داشته باشد. برای افزودن ویدیو مورد نظرتان به این اپ، پس از دانلود فیلم، موبایلتان را به PC متصل کنید. وارد آیتونز شوید و دستگاهتان را انتخاب کنید. بر روی Apps کلیک کنید و اسکرول کنید تا به Homido برسید. بر روی آیکون آن کلیک کنید و به پایین اسکرول کنید تا به دکمه Add Files برسید؛ بر روی آن کلیک کنید و سپس ویدیوتان را به آن منتقل نمایید.

تصویری از فضای اَپ ios در ویندوز
تصویری از فضای اَپ ios در ویندوز

پس از اینکه ویدیوی خود را برای پخش آماده کردید، موبایلتان را به هدست متصل کنید و از تماشای فیلم لذت ببرید. قبل از تماشای ویدیو حتما گزینه ۳۶۰ را خاموش کنید و گزینه فلت را فعال نمایید. اگر تقسیم صفحه به صورت خودکار انجام نمی شود و از اپ برای این کار استفاده می کنید، SBS را خاموش کنید و اگر استفاده نمی کنید آن را روشن نمایید.
عکس زیر آن چیزی است که باید تنظیم شود.

تنظیمات اپ ios
تنظیمات اپ ios

 

 

 

سیستم عامل اندروید |چگونه با هدست واقعیت مجازی فیلم ۳۶۰ درجه ببینیم؟

اپ AAA VR Cinema، بهترین پیشنهاد برای کاربران اندرویدی است. این اپ یکی از بهترین هاست البته تا زمانی که هدست واقعیت مجازی شما هیچ دکمه اکشنی نداشته باشد. این اپ صفحه نمایش هدست را به دو قسمت تقسیم می کند و با حرکت سرهم کنترل می شود.
افزودن ویدیو به این اَپ بسیار ساده است. نهایت کاری که شما می بایست انجام دهید؛ کپی کردن ویدیو در دستگاهتان می باشد.

تصویری از فضای اَپ اندرویدی
تصویری از فضای اَپ اندرویدی

اگر فیلم مورد نظرتان قبلا به دو قسمت تقسیم شده بود برای نمای شآن کافی است از VLC Player استفاده نمایید.کار تمام شد! ویدیو را پخش کنید و موبایل را درون هدست قرار دهید. اکنون از تماشای ویدیوها لذت ببرید.

نکته قابل توجه استفاده از فرمتی است که اَپ شما آن را قبول می کند. قبل از پخش شدن مطمئن شوید که با یکدیگر همخوانی دارند تا هنگام پخش ویدیو به مشکل برنخورید.

با کلیک روی تصاویر زیر می توانید App های مورد نظر را دانلود نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *