هدست واقعیت مجازی

تفاوت هدست واقعیت مجازی و عینک واقعیت مجازی

در این بخش میخواهیم به این بپردازیم که چرا بعضی از افراد از این ابزار به عنوان عینک واقعیت مجازی و برخی هم به عنوان هدست واقعیت مجازی نام میبرند .

عینک واقعیت مجازی

در کل هر دومورد صحیح هستند چه عینک و چه هدست و هردو هم میشود گفت غلط هستند ، چرا؟ هدست چیست ؟ در کل هدست متشکل از دو کلمه است هد (head) و  ست (set).

هدست واقعیت مجازی

منظور از هد همان سر یا به تعبیری عامیانه کله است پس دستگاهی که بر روی سر قرار میگیرد را میشود در نام آن کلمه هد را بکار برد و اما ست: ست در اصطلاح به معنی مجموعه است یعنی هر دستگاهی که متشکل از چند ریز پارت هماهنگ باشد را در نامگذاری آن میتوان کلمه ست را بکار برد . حال این وسیله واقعیت مجازی داری ریز پارتهایی است که به نظر شخص بنده اگر دارای قسمت هایی به جز برای دیدن باشد را میتوان آن را را هدست واقعیت مجازی نام برد. به طور مپال اگر یک عینک واقعیت مجازی دارای یک ماژول شنیداری باشد را میتوان از آن به نام هدست واقعیت مجازی نام برد هرچند که عینک واقعیت مجازی هم هست چون یک عینک کامل هستش . اما در مورد عینک : عینک واقعیت مجازی در واقع یک وسیله دیداری است پس یک دستگاه با یک ماژول و متشکل از از چند ریزپارت هستش ولی یک ست نیست اگر ماژول دیگری مانند هدفون نداشته باشت. پس بیایید از این به بعد هدست واقعیت مجازی و عینک واقعیت مجازی را به واسطه دارا بودن یا نبود هدفون از هم تمیز کنیم.

شاید تفاوت این دو در دنیای واقعیت مجازی اکنون زیاد مهم نباشد ولی با رشد سریع این تکنولوژی در آینده نه چندان دور خواهیم دید خیلی از کاربران و مخاطبان واقعیت مجازی گیج این مساله خواهند شد . چه آنهایی که در موتور های جستجو میخواهند دنبال این گجت بگردند و چه آنهایی که نیاز دارند دیده شوند . مثلا آنهایی که منظور شان هدست واقعیت مجازی است باید به غلط بگوییند : عینک واقعیت مجازی هدفون دار ویا آنهایی که دنبال عینک هستند بگویند : هدست واقعیت مجازی بدون هدفون . این مشکلات را زمانی در هدست و هدفون نیز داشتیم هرچند شاید شما دیگر آنها را با هم اشتباه نگیرید ولی هستند کسانی که هنوز سر در گم این مساله اند.

www.vrkala.com

موفق و پیروز باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *