کنفرانس توسعه دهندگان اپل که در دوشنبه ۱۵ خرداد برگذار شد، مکان مناسبی بود تا کمپانی محبوب اپل پس از معرفی نسخه جدید کامپیوتر macOS یا به عبارتی High Sierra پشتیبانی کردن کامیپوتر جدیدش از واقعیت مجازی را به صورت رسمی اعلام کند.

قبلا برای پشتیبانی واقعیت مجازی در کامپیوتر اپل باید از ویندوز استفاده می کردید، این مشکل اپل را حتی نرم افزارهای شبیه ساز و… نیز حل نمی کردند چرا که واقعیت مجازی تکنولوژی ساده ای نیست که بتوان همه جوانب آن را شبیه سازی کرد. هر بار که نرم افزاری در دنیای واقعیت مجازی ساخته می شود، ممکن است کشف یا اختراعی صورت گیرد.

بالاخره و به هر ترتیبی شده، اپل امکان پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی را برای کامپیوتر قدرتمندش فراهم کرد. در طراحی کیت این نسخه از کامپیوتر کمپانی AMD همکاری همه جانبه ای با اپل داشت است. همین همکاری باعث شده است که نتیجه ای مطلوب بدست آید. اکنون کامپیوتر اپل به بهترین نحو ممکن و با هیچ نقصی از تکنولوژی واقعیت مجازی پشتیبانی می کند.

در این کنفرانس اعلام کردند که کامپیوتر اپل از هدست های  استیم VR و HTC Vive نیز پشتیبانی می کند. جالب است که در این کنفرانس اپل هیچ حرفی راجع به پشتیبانی از هدست معروف گوگل به میان نیاورد.

اینطور که به نظر می رسد، اپل در بروزرسانی جدیدش تمرکز ویژه ای روی واقعیت مجازی کرده است. این قابلیت ها ممکن است نوید بخش باشد که به زودی اپل را در میدان تکنولوژی واقعیت مجازی نیز مشاهده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *