رویداد Display Week 2017 فرصتی برای رونمایی پنل نمایشگر جدید سامسونگ بود. این پنل به صورت اختصاصی برای هدست های واقعیت مجازی سامسونگ طراحی شده است این پنل رزولیشن ۲۰۲۴x2200 را در ۳٫۵ اینچ با غلظت پیکسل بسیار بالا نمایش می گذاردو گفته میشود غلظت پیکسل این پنل ۸۵۸ پیکسل به ازای هر اینچ می باشد. برای درک این کیفیت باید بگوییم هدست فوق پیشرفته HTC تنها یک سوم این میزان غلظت پیکسل دارد!

این کیفیت برای رفع مشکلات واقعیت مجازی راه حلی بسیار مناسب است! اگر بخواهیم مسئله را ساده تر از بحث های تخصصی بیان کنیم، باید بگوییم که کیفیت نمایش این پنل، به قدری بالا و شفاف است که می تواند مغز را فریب دهد! این مقدار شفافیت و کیفیت کافی است تا مشکلات واقعیت مجازی از قبیل سردرد، تهوع و… کاهش یابد و به نسبت باور ذهن شما حتی از بین برود.

البته همه این مشخصاتی که خواندید، به همین سادگی بدست نیامده است! حتی هنوز مشخص نیست که سامسونگ چطور توانسته به این میزان غلظت پیکسل در تصویر برسد! این مسئله برای تمام کمپانی های بزرگ این حوزه هنوزهم مسئله ای شگفت انگیز به نظر می رسد! البته موضوع عرضه این پنل ها نیز هنوز مات است! معلوم نیست که این تکنولوژی قرار است به صورت اختصاصی در اختیار هدست های واقعیت مجازی سامسونگ باشد یا اینکه به سایر کمپانی ها فروخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *