دانشمندان با تلفیق استخوان بندی بیرونی و تکنولوژی VR، موفق شدن کنترل بخشی از اندام های از کار افتاده افراد قطع نخاع را به آن ها برگردانند!

این روش نوین را دانشمندان روی ۸ بیمار داوطلب آزمایش کردند. نتیجه فوق العاده بود. به جز یک نفر همه نتیجه مطلوب را یافتند. البته آن یک نفر به خاطر پاره شدن طناب نخاعی به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ فلج شده بود. گفتنی است که آن ۷ نفر به روش هایی که قبلا برای درمانشان استفاده می شد، هیچ واکنش مثبتی نشان نداده بودند.

این داوطلبان در طول یک سال، در یک برنامه آموزشی دخیل بوند. این برنامه در واقع قرار گرفتن آن ها در یک محیط آموزشی بود که توسط واقعیت مجازی تداعی می شد. این برنامه باعث شد که بیماران مذکور علائم بهبود در ماهیچه های ارادی را نشان دهند. این بیماران قبلا هیچ حسی را احساس نمی کردند اما پس از این آزمایشات احساساتی مانند لامسه و درد را درک می کردند. باید بگوییم عملکردهای دیگری مانند عملکرد قلب و واکنشات رگ ها نیز در این بیماران تقویت یافت! ۴ نفر از این داوطلبان که پیش از این جزء بیماران کاملا فلج محسوب می شدند! اکنون در دسته بیماران نیمه فلج جای گرفتند. این پیشرفت فوق العادهای محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *