اکنون ما جایگاهی در تاریخ داریم که هیچ نسلی آن را دارا نبوده است. سرعت فوق العاده پیشرفت علم و تکامل تکنولوژی یکی از شگفت انگیز ترین رده های تکاملش را طی میکند. کمتر از دو دهه است که گوشی های هوشمند پا به زندگی ما گذاشته اند، امروز شاهد رشد و حضور فوق العاده پررنگ این گوشی ها در تمام زندگیمان هستیم.

این تنها یک نمونه کوچک از پیشرفت چشم گیر علم است. ما در ابعاد کوچکی مانند تلفن همراه، می توانیم معجزه ها ایجاد کنیم. از به ثروت رسیدن تا خلق آثاری که تاکنون وجود نداشته اند.
بگذارید ساده تر بیان کنیم! بعید میدانم شما از مونوپادها استفاده نکنید! چند سال پیش به جرئت می توان گفت هیچکس، حتی فکرش را هم نمی کرد که یک میله ساده به اسم مونوپاد بتواند اینچنین خلاء ناپیدایی در زندگی انسان ها را پیدا کند و آن را در سطح جهانی پوشش دهد.

هنوزهم هستند اختراعاتی که وقتی پا به دنیای انسان ها میگذارند، زندگی را تغییر می دهند و رفاه و آسودگی دوچندان برای ما فراهم می کنند.
تکنولوژی VR یکی از این تجهیزات فوق العاده مهیج و کاربردی در جریان زندگی مااست.

یکی از عینک های واقعیت مجازی گوگل

VR از آن دسته تکنولوژی هایی است که با وجود تقاضای فوق العاده ای که در سطح جهانی بین کاربران دارد، هنوزهم دارای آینده مجهولی است! خیلی ها تنها وجه سرگرمی VR را می بینند. اما واضح است که تکنولوژی که توانایی ایجاد فضای بینابینی از واقعیت و دنیای خیال را داشته باشد، می تواند در آینده ای بسیار نزدیک در بسیاری از صنایع و بسیاری از وجه های زندگی انسان ها تغییراتی انقلابی نقش دهد!

این که فکر کنیم اکنون واقعیت مجازی دارای تقاضای بالایی است و یک روز این حجم تقاضا از بین خواهد رفت، نظری مانند کسانی که طرح کامپیوترخانگی استیوجابز را رد کردند؛ است. کسایی که اگر الان زنده باشند، هنوز هم حصرت فرصت از دست رفته خود را می خورند!

فرض کنید شما به جای اینکه رو به روی تلویزون بنشینید و به یک فیلم از زاویه ای دوبعدی نگاه بکنید، بتوانید درون آن فیلم باشید. ۳۶۰درجه اطرافتان، دقیقا صحنه های همان فیلم اتفاق بیوفتد!

فرض کنید در مدارس به جای اینکه به روش غلط حفظ و بازپس دهی مطالب به دانش آموزان مطلب بیاموزند، آن را درست در فضای عملی کار قرار دهند! فضایی بدون هیچ تحدید و خطری. اگر دانش آموز در رشته های پزشکی تحصیل می کند. آن را در یک اتاق جراحی واقعی اما مجازی حاضر کنند. اگر دانش آموز علاقه به مهندسی دارد. او را مسئول ساخت یک ساختمان در این فضا کنند!

این ها همه کوچکترین نمونه های تکنولوژی واقعیت مجازی است. VR اکنون در سطح ابتدایی خودش قرار دارد. درست جایی که تلفن های هوشمند حدود ۱۰ سال پیش قرار داشتند.
تفاوت اولین تلفن هوشمند با تلفن های هوشمند امروزی را ببینید! حیرت آورد است. همانطور که این تلفن ها تا این میزان توانستند در زندگی بشری پیشرفت بکنند، مطمعن باشید تکنولوژی VR هم می تواند.
VR همان چیزی است که بشر برای آزمون و خطای بی خطر به آن احتیاج دارد. این همان چیزی است که بشر را از تجربه کردن های تکراری خلاص می کند. کارها را آسان می کند و صدها موردی که ممکن الان هیچکس به آن فکر نکند.

یکی از فنّاوری‌هایی که در آینده‌ای نچندان دور فراگیر خواهید شد، فنّاوری VR هست. پیشنهاد ما به شما این است که این دستگاه‌ها را جدی بگیرید و راجع به آن‌ها مطالعه‌تان را شروع کنید.

 

1 دیدگاه برای “پهپاد و اسکوتر را فراموش کنید؛اکنون عصر VR است!

  1. محمد رستگار گفته:

    آره به نظرم این تکنولوژی نتها واسه خودش جا باز می‌کنند بلکه جای بعضی از تکنولوژی های رایج امروزی روهم میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *